fbpx

Handstand

Holdtræning

Til dig der gerne vil lære mere om håndstand og forbedre din teknik og forståelse af håndstanden.

Hvad
kan du forvente?

Træningen på handstand holdene bliver altid tilpasset dit præcise niveau. Du får tildelt øvelser ud fra det niveau du er på og de weakpoints som jeg vurderer der gang til gang skal arbejdes med. Dette betyder også, at kun få laver det samme i løbet af timen, da I hver især bliver tildelt øvelser som jeg vurderer er bedst for jeres praksis. Undervejs i timen går jeg rundt og retter jer og giver jer fif til hvad I kan forbedre og have mere fokus på. Se det som personlig træning, men på et hold med andre håndstand interesserede.
 
Uanset om du er helt begynder og aldrig har prøvet det før, om du er let-øvet og sagtens kan sparke op på hænder, men blot har brug for teknikker og vejledning i, hvordan du skal lære at balancere, eller om du er mere øvet og sagtens kan balancere, men gerne vil tage din træning til det næste niveau med f.eks. presses eller shapes, så er holdet det helt rigtige for dig.
 

Hvis du vil prøve kræfter med ovenstående men kortet ned på 2 timer, kan du tilmelde dig en af mine Handstand Workshops. Vi gennemgår det samme som man lærer på holdene, men vi går ikke i dybden med det.

Og bor du langt fra de byer hvor jeg tilbyder Handstand Holdtræning og Handstand Workshops, kan du starte i et online håndstandforløb.

 
 

Handstand hold

Du kan træne enten 1 eller 2x om ugen

Onsdag 19:30

Lokation: DoYoga (Store Kongensgade 79, 1254 København K)

FREDAG 7:00

Lokation: DoYoga (Store Kongensgade 79, 1254 København K)

onsdag 19:30 + FREDAG 7:00

Lokation: DoYoga (Store Kongensgade 79, 1254 København K)

Hvorfor Handstand træning?

Forbedre din styrke og kropskontrol

Håndstand kræver betydelig styrke i overkroppen, især i skuldre og arme. Ved at træne og opbygge denne styrke kan du forbedre din generelle fysik. Du lærer at justere din vægtfordeling, finjustere din position og foretage små korrektioner for at opretholde balancen. Dette øger din kropsbevidsthed og forbedrer din generelle kropskontrol

Forbedrer din tålmodighed og dit mentale fokus

Håndstand er et teknisk svært skill som kræver tid, tålmodighed, disciplin, koncentration og mentalt fokus. Du kommer formentlig i starten til at skulle overvinde frygt og usikkerhed At tackle og overvinde disse udfordringer kan styrke din mentale udholdenhed og selvtillid.

Vejen til en stærk overkrop og god skulder mobilitet

Håndstand er hårdt og kræver utrolig meget overkropsstyrke. Du får derfor en solid overkropstræning på en sjov måde samtidig med at du forbedrer din skuldermobilitet (så længe du træner det rigtigt).

Sjov og varierende træning

Håndstand giver dig mulighed for at variere din træning og tilføje en sjov og anderledes dimension til din træningsrutine. Det kan være en underholdende måde at udfordre din krop på og bryde ud af rutinen. Du vil opleve at du har langt mere fokus på performance fremfor udseende.
Det kan også være en social aktivitet, hvor du kan deltage i fællesskabet og interagere med andre, der deler samme interesse.

Priser

HOLD MED 1 UGENTLIG TRÆNING

600kr
/måned
  • 1 ugentlig træning á 55 min.
  • Lukket hold med max 12 deltagere
  • Medlem af VIP Facebookgruppe med eksklusive tilbud på ydelser
  • Et kort og et langt skræddersyet handstandprogram lagt ind i appen Fitr så træning på egen hånd altid er muligt + mulighed for at sende 1 video om ugen til teknisk gennemgang. Dit program opdateres ca. hver måned.
  • *Mulighed for at træne på ugentligt skill hold
  • **Gratis månedlig calisthenics træning (udendørs i perioden april - september)

HOLD MED 2 UGENTLIGe TRÆNINGer

960kr
/måned
  • 2 ugentlige træninger á 55 min.
  • Lukket hold med max 12 deltagere
  • Medlem af VIP Facebookgruppe med eksklusive tilbud på ydelser
  • Et kort og et langt skræddersyet handstandprogram lagt ind i appen Fitr så træning på egen hånd altid er muligt + mulighed for at sende 1 video om ugen til teknisk gennemgang. Dit program opdateres ca. hver måned.
  • *Mulighed for at træne på ugentligt skill hold
  • **Gratis månedlig calisthenics træning (udendørs i perioden april - september)

PRØVETIME

50kr
  • Vælg frit mellem begge handstand hold
  • Gyldig 1 måned fra købsdato
  • Kan kun bruges hvis du ikke tidligere har prøvet mine handstand hold
  • Prøvetimen refunderes ikke ved efterfølgende tilmelding til hold
  • Efter dit køb skriver du en mail til info@movementwithlydolph.dk om hvilket hold og hvilken dato du ønsker at prøve holdet

Hvad siger Handstand hold deltagerne

“Hvis man gerne vil lære at stå på hænder, så er der ingen bedre måde at gøre det end at gå på Josephines håndstandshold. Her får du et skræddersyet program, en dygtig underviser og det bedste sammenhold. Det er små hold så man føler man bliver set og hørt. Kæmpe anbefaling her fra🫶🏼”

Dagbjört Konradsdottir

"Håndstandstimerne er seriøst den bedst tid på ugen! Jeg elsker at nørde ting med min krop, og selvom håndstand er enormt svært at lære og virkelig kræver mange timer (og mange frustrationer), så er fredag morgen kl. 7 altid en fest. Der er godt humør, virkelig god energi og så er der endeløs support fra både de andre deltagere og Josephine. Josephine er vanvittig dygtig og formår virkelig at gøre programmet personligt og tilrettelagt til hver enkelt deltager - det er klart ugens højdepunkt! 🙌"

Lise Korsholm

"Jeg har deltaget i flere workshops med fokus på at blive bedre i en håndstand, og jeg kunne ikke være mere glad for den beslutning. Josephine er ualmindeligt dygtig, passioneret og ikke mindst sindssygt god til at lære fra sig. Jeg lærer noget nyt hver eneste gang, og man kan virkelig mærke hvor meget sjæl der bliver lagt i programmeringen. Hun er utrolig engageret i processen og tror virkelig på én - det er man slet ikke i tvivl om. Ydermere er hun jo bare så fantastisk sød og skøn at være i rum med. Dette gør også at jeg hygger mig utroligt meget - træningen er sjov og hård (på den gode måde). Jeg går altid fra en workshop hos Josephine med et godt humør og nye fokuspunkter jeg kan tage med mig til min træning. Jeg kan kun varmt anbefale Josephine som træner, hun er utrolig inspirerende og jeg kan simpelthen ikke forestille mig at man kan have en dårlig session hos hende. Endnu engang, de varmeste anbefalinger herfra."

Julie Mortensen

Ofte stillede Spørgsmål

Calisthenics er en form for træning, der fokuserer på at bruge kroppens egen vægt som modstand for at opbygge styrke, fleksibilitet og kropskontrol. I stedet for at bruge tunge vægte eller maskiner, udfører calisthenics-udøvere forskellige øvelser, der typisk involverer dynamiske og statiske bevægelser og arbejde med flere muskelgrupper samtidig.
Nogle typiske dynamiske calisthenics øvelser er f.eks. pull-ups, push-ups, dips, muscle-ups, lunges, squats og pistol squat. 
Nogle typisk statiske calisthenics øvelser er f.eks. L-sit, handstand, human flag, backlever, frontlever, planche (nogle mere avanceret end andre).

Mange calisthenics-rutiner og træningsprogrammer kombinerer både dynamiske og statiske øvelser for at skabe en afbalanceret træning. Dette hjælper med at udvikle styrke, udholdenhed, fleksibilitet og kropskontrol. Uanset om du stræber efter at opbygge muskelmasse, forbedre atletisk præstation eller øge din generelle sundhed og velvære, kan en varieret calisthenics-approach være meget effektiv.
Calisthenics tilpasses let til forskellige niveauer ved at justere intensitet og kompleksitet.

Du betaler et månedligt abonnement for at gå på holdet. Betalingen falder altid automatisk den første dag hver måned.
Hvis du på et tidspunkt ikke ønsker at gå på holdet længere, hedder din opsigelsesperiode løbende måned + en måned. Det betyder, opsiger du i juni betaler du til og med d. 31 juli.

Det er ikke muligt at sætte et medlemskab i bero i en opsigelsesperiode. Hvis medlemskabet opsiges, ophæves en evt. berosætning.

Det er muligt at sætte dit medlemsskab i bero. Du kan sætte dit medlemsskab i bero i op til 12 uger om året. Det koster ikke noget at sætte dit medlemsskab i bero hvis der er tale om en pauseperiode på 4 uger. Vil du i bero i over 4 uger koster det 200kr. Når du sætter dit medlemsskab i bero skal du angive start og slutdato for pausen. Dit medlemsskab starter automatisk igen efter slutdatoen som du har angivet. Ønsker du at sætte dit medlemsskab i bero skal du sende en mail til info@movementwithlydolph.dk. Medlemsskab i bero skal varsles med en måned.
Det er ikke muligt at sætte et medlemskab i bero i en opsigelsesperiode. Hvis medlemskabet opsiges i en bero-periode, ophæves en evt. berosætning hvorefter der gælder almindelig opsigelsesvarsel på løbende måned + en måned.

Er du forhindret i at deltage i en træning, kan du skrive til mig på info@movementwithlydolph.dk, for at høre om der er plads på et andet hold den uge. Jeg kan kun tilbyde en plads såfremt et hold ikke er fuldt booket. 

Træningen afvikles hele året rundt.

Som udgangspunkt er der ikke træning på helligdage. Der er heller ikke træning i perioden fra 23. december til og med 1. januar. 

Det er yderst sjældent, at din træner Josephine aflyser en træning. Skulle det ske at Josephine aflyser en træning vil du ikke blive refunderet for denne træning. Du bliver heller ikke refunderet for træninger på helligdage eller hvis Josephine er på ferie. Er Josephine på ferie længere end 10 dages varighed vil dit medlemsskab blive sat i bero i den periode eller der vil arbejdes på at finde en vikar til at dække timerne. 

Hold træning kører hele året rundt. Når først du er tilmeldt på holdet kan du træne på holdet så længe du har lyst. Jeg kører ikke tidsbegrænsede hold eller bootcamps på x antal uger. Du kan derfor også starte lige så snart du er tilmeldt, du skal ikke vente til en bestemt dato med at starte op.

Hvis du på et tidspunkt ikke ønsker at gå på holdet længere, hedder din opsigelsesperiode løbende måned + en måned. Det betyder, opsiger du i juni betaler du til og med d. 31 juli. 

Alt træningerne foregår i Josephine’s eget private træningsstudie i København K (Lille Strandstræde 8 st. 1254 København K). Dvs. du har ingen udgifter til et almindelig kommercielt fitnesscenter når du træner hos mig.

Vær dog opmærksom på at handstand holdene som de eneste bliver afviklet i DoYoga’s studie i København K (Store Kongengade 79, 1264 København K). Der er INTET krav om medlemsskab til yogastudiet.

Du er altid velkommen til at bruge mine badefaciliteter. Der er shampoo, balsam og hårtørrer til rådighed. Det er også muligt for bad i DoYoga, men medbring her selv shampoo, balsam, hårtørrer osv. 

Ja. Du kan købe klippekort til handstand hold og calisthenics hold. 

Vær opmærksom på, at du ikke kan book hold der er fuldt booket af de faste medlemmer med mindre de melder afbud. Melder en fast holdklient afbud vil pladsen frigives i YOGO og du vil så få mulighed for at book den.

Er et hold ikke fuldt booket af de faste medlemmer vil du selvfølgelig have mulighed for altid at kunne book det hold.

Det er altid gennem YOGO, at du skal book dig på hold og det er også her du går ind og køber 1, 5 eller 10 klip. 

Vær opmærksom på at du med klippekort IKKE får adgang til appen med et træningsprogram. Det er heller ikke muligt for dig gratis at book mit ugentlige skill hold og månedlige udendørs fælles calisthenics træning. Du kan dog altid book disse hold ved at bruge et klip.

Du kan købe klippekort via dette link. Du skal først oprette en bruger i systemet. 

Som fast medlem på et af holdene får du adgang til min app hvor du kan tilgå et træningsprogram, hvis du lyster en ekstra ugentlig træning. Programmet er ikke skræddersyet til dig, men er skræddersyet til de mål holdet som helhed arbejder ud fra (øget styrke i calisthenics basis øvelser som fx pistol squat og pull ups). Der er regressioner og progressioner til øvelserne så det kan tilpasses dit niveau og der er også videoer til alle øvelser. Du bestemmer selv om du vil have adgang til det program, der træner hjemme eller det program, der kræver adgang til et center med funktionelt udstyr. Programmet opdateres hver 3 måned. 

Som fast medlem på et af holdene får du adgang til min app hvor du kan tilgå et træningsprogram, hvis du lyster en ekstra ugentlig træning. Programmet er ikke skræddersyet til dig, men er skræddersyet til de mål holdet som helhed arbejder ud fra (øget styrke i calisthenics basis øvelser som fx pistol squat og pull ups). Der er regressioner og progressioner til øvelserne så det kan tilpasses dit niveau og der er også videoer til alle øvelser. Du bestemmer selv om du vil have adgang til det program, der træner hjemme eller det program, der kræver adgang til et center med funktionelt udstyr. Programmet opdateres hver 3 måned. 

Alle PT klienter og faste hold klienter har mulighed for at deltage i denne træning helt gratis. Den er udendørs (forskellige lokationer hver måned) og kører i sommerhalvåret (fra april til og med september).

Ovenstående priser er momsfritaget, såfremt der lægges moms på træning, kan der forekomme ændringer i prisen. 

Læs mere om Movement with Lydolph’s handelsbetingelser HER.